De afgelopen jaren is veel ervaring opgedaan met de implementatie van technologische innovaties binnen het onderwijs. Deze technologie draagt merkbaar bij aan het verbeteren van het leerproces van onze leerlingen. Toch lijkt het, of er een ook bij deze implementatie een glazenplafond bestaat, dat verhinderd dat de innovatie breed ingezet kan worden binnen het onderwijs. In mijn beleving lijkt het, dat andere sectoren veel minder te kampen hebben met weerstand (van welke vorm dan ook) bij het invoeren van nieuwe technologie en bijbehorende procedures.
De gezondheidszorg innoveert in een duizelingwekkend tempo, waardoor overlevingskans van ernstige ziektes en de gemiddelde levensverwachting constant naar de positieve kant moet worden bijgesteld. Ook in de luchtvaart mag men zich inmiddels jaar naar jaar verheugen op steeds weer minder verongelukte toestellen. Welke lessen kan het onderwijs leren van andere sectoren?
Om deze vraag te beantwoorden ben ik gisteren met een collega op Google gaan zoeken. Het resultaat was enigszins teleurstellend. Over dit specifieke onderwerp is vrij weinig te vinden en zelfs
vrijwel geen actueel materiaal. Mocht iemand informatie (links, boeken etc.) hebben over dit onderwerp, dan houden wij ons van harte aanbevolen… Wordt vervolgd!
Geef een reactie